2013 m. birželio 30 d., sekmadienis

Kodėl pasigaminau dezodoruojantį kremą

Gaivus dezodoruojantis kremas
Perskaičius pavadinimą tikriausiai kyla klausimas, kas čia per dezodoruojantis kremas, kam jis skirtas. Jis skirtas ne kojų pėdoms, nes esu laiminga, kad mano kojos neturi problemos dėl per didelio prakaito išsiskyrimo ir kitais su tuo susijusiais nepatogumais. Šis kremas-dezodorantas skirtas pažastų odai. Kodėl ne rutulinis ar bent jau kietas tepamas ar purškiamas? Tokių buvau pasigaminusi, bet šią vasarą nutariau kitaip prižiūrėti pažastų odą. Visų pirma - atsisakiau alūno miltelių. Rutulinius bei purškiamus buvau gaminusi su alūnu, bet visi minėti gaminiai man jautrino pažastų odą, ypač po depiliacijos. Receptus ktuopščiai kūriau, remdamasi jau patyrusių merginų receptais, todėl esu tikra, kad odą dirgino ne eteriniai aliejai ar kiti priedai. Galiausiai pasibaigus visiems mano purškalams, ėmiau tepti keliais lašeliais eterinio aliejaus ant drėgnos pažastų odos. Šis variantas tiko, bet nepatiko labai ryškus kvapas vieno eterinio aliejaus, nesvarbu ar tai levandos, ar tai šalavijas. Kadangi rytinis mano ritualas neapsieina be kvepalų, tai jausdavausi nekaip, nes rodėsi, kad eterinio aliejaus kvapas pramuša mano kvepalus, o dar blogiau - susimiksuoja ir gaunasi nei šis nei tas. Ir vieną vakarą po lepinimosi vonioje, pamačiau, kad jau nebeturiu jokio dezodoranto. O kaip tik buvo atlikta depiliacija mano jautriai pažastų odai. Ėmiau ir pasitepiau tiesiog vienu iš savo naudojamų veido kremų, kuriame buvo vaistinių šalavijų, rozmarinų eterinių aliejų, alantoino ir t.t. Buvau labai nustebusi, kad oda aprimo, paraudimas sumažėjo, dvelkė malonus kelių eterinių aliejų kvapas, kuris visai neerzino, nes buvo gan lengvas, neišsišokantis. Taigi nutariau pažastims pasigaminti kremuką. Neturėjau dar laiko pasidomėti, ar toks variantas tinkamas, ar nebus kemšamos liaukos. Daug dar klaustukų, bet mano potyriai man yra didžiausias paskatinimas šį dezodoruojantį kremą naudoti. Tuo labiau, kad mano pastebėjimais itin karštu metu, kai lauke +30 C ir daugiau prakaitas skiriasi kaip ir visada, tačiau nemalonaus kvapo nejuntu, savo darbą matyt dirba etriniai aliejai.
Ilgai nepostringavusi rašau deo-kremo receptuką.

Gaminau ~ 21 g kremo:
1,3 g kokosų aliejaus
1,8 g taukmedžio sviesto
0,5 g šalavijų ištrauka sezamo sėklų aliejuje
0,7 g kviečių glikozidų vaško (Nr.2 iš AromaZone)
0,7 g  cetyl alcohol
13 g distiliuoto vandens
0,2 g alantoino
2 l. augalinio bisabololio
5 l. vit. B5 (d-pantenolio)
3 l. vit. E
6 l. pieno rūgšties
1 g arrow root pudros
Eteriniai aliejai:
2 l. Vaistinių šalavijų (Salvia officinalis)
2 l.  Rozmarinų (Rosmarinus officinalis)
2 l.  Citrinžolių imbierinių (palmarozų) (Cymbopogon martinii)
2 l. Eukaliptų mėtinių (Eucalyptus dives)
2l. Tikrųjų laukinių levandų (iš Bulgarijos kalnų) - (Lavandula angustifolia)
4 l. Cosgard

Kadangi norėjau standesnės tekstūros kremo, panaudojau daugiau emulsiklio - 6,7 proc. Aliejų/sviestų ~ 17 proc. Kitą kartą gaminsiu su mažesniu procentu. Mintyse jau dėliojasi receptukas su EMU gelmaker (tik dar klausimas, ar aš gausiu kur šio gėrio :D ). Nors man labiau patinka toks variantas kaip šis, t.y. tvirtesnės konsistencijos. Tik vat įdomu eksperimentuoti :) Naudoju šį kremuką jau dvi savaitės - oda nedirgsta, prakaito kvapas "užmušamas" eterinių aliejų, todėl jokių problemų neturiu. Tikiuosi, kad ir arrow root milteliai daro savo darbą - bent šiek tiek sugeria skysčio perteklių  :)
Kvapas man asmeniškai patinka, nes susipynę keli eterinių aliejų kvapai sudaro malonų neerzinantį, tolygų kvapą: kvepia gaiva, salstelėjusiomis palmaroza ir levanda, gaivos ir šaltumo pojūtį suteikia mėtiniai eukaliptai, vaistiniai šalavijai. Nei vienas eterinis aliejus negroja pirma nata, nes visų jų lašinau po 2 lašus, kad kvapas būtų komfortiškesnis, ramesnis, kvapai susilietų taip, kad skleistų savo kvapą tolygiai, neišsišokant nei vienai natai. Taip pat buvo įdomu panaudoti tokį variantą - skirtingų eterinių aliejų po vienodą kiekį. Nesu pasikausčiusi kvapų gamyboje, esu tik vartotoja-analizuotoja, todėl pasikliauju tik nuojauta, kaip norėčiau, kad kvapas skambėtų ir patiktų man

Subalansuotas pažastims, bet tinka ir pėdoms :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą